Doorontwikkeling software op basis van klantfeedback

Resultaten Klantbetrokkenheidsonderzoek 2022 – 2024

Door Stef Hovens 

Organisaties, gemeenten en andere overheidsinstellingen staan dagelijks voor de uitdaging om hun processen efficiënt, transparant en compliant te beheren. Terwijl complexiteit en regelgeving toenemen. Voor veel gemeenten is interne beheersing een ingewikkelde opgave, wat begrijpelijk is gezien de diversiteit en omvang van de taken en themagebieden. De Key2Control Management Control Software speelt hierin een cruciale rol: de software maakt interne beheersing eenvoudig, zelfs wanneer de complexiteit toeneemt. Daarmee stellen we onze klanten in staat om interne beheersingsprocessen nauwkeurig en aantoonbaar te organiseren. Onze klanten hebben hoge verwachtingen. Om aan die verwachtingen te kunnen voldoen leren we continu van de feedback die we van onze klanten vragen en ontvangen. Met ons jaarlijkse klantbetrokkenheidsonderzoek verzamelen we heel concreet zowel kwantitatieve als kwalitatieve inzichten. In dit artikel delen we de resultaten van de klantbetrokkenheidsonderzoeken van het jaar 2022 tot en met 2024*.  

Kwaliteit van de software

De kwaliteit van de Key2Control software is cruciaal in een tijd waarin organisaties meer moeten doen met minder middelen. Veel organisaties vinden interne beheersingsprocessen complex en tijdrovend. Key2Control biedt echter een softwareoplossing die deze uitdagingen eenvoudig en beheersbaar maakt. Dit wordt bevestigd in ons klantbetrokkenheidsonderzoek, waaruit blijkt dat de Key2Control software de interne beheersingsprocessen van maar liefst 91% van de respondenten aanzienlijk vereenvoudigt. Bovendien geeft 85% van de respondenten aan dat de software hun dagelijkse werkzaamheden makkelijker maakt. 

“De standaard rapportages in de Key2Control software schelen mij veel tijd.”

“De software maakt kwaliteitsmanagement mogelijk en reduceert de administratieve last bij diverse kwaliteitscontroles in- en extern.” 

Gebruikerservaring

Organisaties eisen niet alleen krachtige software, maar ook gebruiksvriendelijke oplossingen die intuïtief en tijdbesparend zijn. Dit komt duidelijk naar voren in onze software, waar taken moeiteloos worden uitgevoerd en rapporten binnen enkele seconden beschikbaar zijn. Momenteel beoordeelt 73% van onze respondenten de Key2Control software als gebruikersvriendelijk. Hoewel dit een solide resultaat is, presteren we op andere gebieden beter. Daarom blijven we, samen met onze expertgroepen en op basis van klantfeedback, voortdurend werken aan de verbetering van de gebruiksvriendelijkheid en gebruikerservaring. Dit jaar introduceren we daarom onder meer een Single-Sign-On-functie, een intuïtieve registermodule en diverse andere verbeteringen. Wat echter nog belangrijker is, is dat het gebruik van de Key2Control software bijdraagt aan een stabiele beheersorganisatie. Van de ondervraagde klanten geeft 81% aan dat hun organisatie duidelijk meer in control is sinds ze met de Key2Control software werken.

“De Key2Control software vereenvoudigt onze interne beheersingsprocessen. Taken kunnen uitgezet worden en de bewaking wordt vergemakkelijkt.” 

Organisatie & Service

Veel softwareleveranciers leveren hun product en beschouwen hun werk daarna als gedaan. Bij Key2Control doen we het anders. Een van onze kernwaarden is “Vonken in plaats van vinken”. Dit betekent dat we verder gaan dan alleen het voldoen aan de basisvereisten; we streven ernaar om onze klanten te inspireren en te ondersteunen op een manier die écht impact maakt. Wij zien onszelf als een partner voor onze klanten, waarbij we actief met hen meedenken en hen begeleiden bij de implementatie en optimalisatie van de interne beheersingsprocessen. Deze betrokkenheid wordt weerspiegeld in ons klantbetrokkenheidsonderzoek van 2024, waarin ongeveer 80% van de respondenten aangeeft dat Key2Control betrokken tot zeer betrokken is bij hun organisatie. 

Uit het klantbetrokkenheidsonderzoek blijkt:  

  • 91%: de Key2Control software vereenvoudigt onze interne beheersingsprocessen aanzienlijk.  
  • 85%: de software maakt mijn dagelijkse werkzaamheden makkelijker. 
  • 73%: ik ervaar de Key2Control software als gebruikersvriendelijk. 
  • 81%: onze organisatie is duidelijk meer in control sinds we met de Key2Control software werken.  

Continue verbetering

Dankzij de waardevolle feedback van onze klanten kunnen we voortdurend inspelen op de behoeften van de markt en onze software en dienstverlening blijven verbeteren. In een omgeving waar wet- en regelgeving continu verandert, hebben veel organisaties behoefte aan een flexibele en robuuste oplossing die hen helpt om niet alleen huidige uitdagingen te overwinnen, maar ook voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen. Het principe van “zien is geloven” staat centraal in onze aanpak: door continue innovatie en aanpassing zorgen wij ervoor dat onze klanten steeds beter in control zijn en kunnen inspelen op de dynamiek van hun themagebied. Dit stelt hen in staat om hun processen te optimaliseren en met vertrouwen vooruit te kijken.  

Meer weten?
Het klantbetrokkenheidsonderzoek is een vast onderdeel van ons kwaliteitsmanagementbeleid, dat gebaseerd is op de ISO-9001 certificering. Ben je benieuwd wat de Key2Control software voor jouw organisatie kan betekenen? Wij geloven sterk in de toegevoegde waarde van een persoonlijk gesprek. Neem gerust contact met ons op. 

*De resultaten zijn berekend als een gemiddelde, zonder rekening te houden met het aantal respondenten per jaar. Ze zijn gebaseerd op de jaarlijkse uitkomsten, waarvan het gemiddelde is afgeleid.