14 en 22 juni: Webinar ICT-Leveranciersmanagement

Gemeenten en Gemeenschappelijke regelingen besteden veel uit aan externe ICT-leveranciers en providers. Dat heeft voordelen, maar leidt ook tot een onnodige versnippering van kennis, capaciteit en middelen.
Op 14 en 22 juni gaven wij samen met eSpecialisten hierover het webinar ICT-Leveranciersmanagement. 

De gemeenten en gemeenschappelijke regelingen hebben vaak hun inkoopdocumentatie niet op orde en ook beschikken zij vaak niet over een adequate inkoopstrategie blijkt uit jaarlijks onderzoek van het Ministerie van BZK. De rechtmatigheid van inkoop en aanbestedingen kan hierdoor niet altijd worden aangetoond. Grote boosdoener zijn Inkoop en aanbestedingstrajecten van ICT. De aanschaf, implementatie en onderhoud en beheer van ICT vergt veel kennis. Gemeenten hebben dus een solide aanpak en slimme beheersorganisatie nodig die effectief en efficiënt ondersteuning biedt aan concerncontrol, inkoop en de uitvoeringsorganisatie.

Kwaliteitssysteem voor ICT-Inkoop en Leveranciersmanagement

eSpecialisten en Key2Control introduceren als ondersteuning een kwaliteitssysteem specifiek voor ICT-Inkoop en Leveranciersmanagement. Met deze oplossing kunnen overheidsorganisaties de integrale interne beheersing organiseren en aantoonbare verbetering realiseren op de uitvoeringskwaliteit van hun inkoop- en aanbestedingsproces en het managen van ICT-leveranciers relaties. De geïntegreerde aanpak en inzet van software zorgt ervoor dat de uitvoeringskwaliteit wordt verhoogd en de uitvoeringsprocessen aantoonbaar in control zijn.

Het webinar ICT-Leveranciersmanagement werd gegeven door Bart Suers (Key2Control) en Kees Groeneveld (eSpecialisten en mede-auteur van het boek  Reset de gemeentelijke ict).


Meer weten?
Neem contact met ons op.