Webinar 16 maart: Normenkader ICT Leveranciersmanagement

Overheidsorganisaties besteden veel uit aan externe ICT-leveranciers en providers. Dat heeft voordelen, maar uitbesteden kan ook leiden tot het ontbreken van overzicht, verspilling van middelen en het onbedoeld introduceren van veel risico’s en afhankelijkheden. Het beheersen van ICT leveranciersmanagement is daarom een absolute must voor elke overheidsorganisatie.


Op 16 maart 2023 geven eSpecialisten en Key2Control hierover het webinar ICT-Leveranciersmanagement: Hoe kun je ‘in control’ komen als overheidsorganisatie?

Overheidsorganisaties hebben vaak hun inkoopdocumentatie niet op orde en ook beschikken zij vaak niet over een adequate inkoopstrategie, blijkt uit jaarlijks onderzoek van het Ministerie van BZK. De rechtmatigheid van inkoop en aanbestedingen kan hierdoor niet altijd worden aangetoond. Grote boosdoeners zijn inkoop- en aanbestedingstrajecten van ICT. De aanschaf, implementatie en onderhoud en beheer van ICT vergt veel kennis. Overheidsorganisaties  hebben dus een solide aanpak, concrete checklists en slimme beheersorganisatie nodig die effectief en efficiënt ondersteuning biedt aan concerncontrol, inkoop en de uitvoeringsorganisatie.

NIEUW: Kwaliteitssysteem voor regie op ICT-Inkoop en Leveranciersmanagement

eSpecialisten en Key2Control introduceren als ondersteuning een kwaliteitssysteem specifiek voor ICT-Inkoop en Leveranciersmanagement. Met deze oplossing kunnen overheidsorganisaties de integrale beheersing voor ICT-Leveranciersmanagement organiseren. Hierdoor realiseren ze een aantoonbare verbetering op de uitvoeringskwaliteit van hun inkoop- en aanbestedingsproces en het managen van ICT-leveranciers relaties (dat is iets anders dan af en toe met een accountmanager koffie drinken). De geïntegreerde aanpak en inzet van software zorgt ervoor dat de uitvoeringskwaliteit wordt verhoogd en de uitvoeringsprocessen aantoonbaar in control zijn.

Het webinar ICT-Leveranciersmanagement wordt gegeven door Bart Suers (Key2Control) en Kees Groeneveld (eSpecialisten en mede-auteur van het boek Reset de gemeentelijke ict).

Schrijf je in voor het webinar

Op donderdag 16 maart van 13:00 uur -14:00 uur organiseren we het webinar “ICT-leveranciersmanagement”.

Op aanvraag kan het webinar ook In-company georganiseerd worden. Veel organisaties kiezen daarvoor omdat dan inhoudelijk meer op de eigen interne situatie ingegaan kan worden.

Wilt u een In-company webinar?
Neem contact op met Bart Suers. 

 

Meer weten?

Wil je meer weten over ICT-leveranciersmanagement én het kwaliteitssysteem?

Aanmelden webinar ICT-leveranciersmanagement